29 Haziran 2009 Pazartesi

EĞİTİM PLANI

Lise öğretim süresinin 4 yıl olmasından sonra gözler ilköğretim okullarına dikildi ve anaokulu eğitiminin de zorunlu olması gerektiği ve böylece ilköğretimin de 9 yıla çıkması planlanıyor. Şimdi ilköğretim 9 yıl, lise 4 yıl, bir lisans bölümü de okuyacak olursa o da -en az- 4 yıl olduğuna göre 17 yıllık bir öğretim sürecinden sonra bir öğrenci lisans diploması sahibi olabilecektir. (tabii ki hiç sınıf tekrarı yaşamazsa ve ilk sene ÖSS den geçebilirse, 12 yılda öğrettiğimizi 3 saate sığdırmaya çalışıyoruz.)

Söz ÖSS den açılmışken ÖSS hakkında da yorumlarda bulunmazsak olmaz diyerek oraya da bir el atmak gerektiğine inanıyorum.

(diyelim çok çalıştın dershaneye de bir kamyon dolusu para harcadın ama sınav günü karnın ağrıdı ya da yolda araba lastiği patladı ya da başka bir aksilik oldu ve giremedin gibi ihtimalleri de bir kenara bırakarak olaya göz gezdirelim.)

Bu ay yapılan ÖSS sınavında -yanlış hatırlamıyorsam- 9 kişi başkaları yerine sınava girmek suçundan tutuklanmıştı. Ya bu kişiler yakalanmasaydı ne olacaktı. Tabii ki yanlış kişiler yanlış yerlere gelecek asıl o bölümü hak edenler ise açıkta kalacaktı.

Öğrenciyken sınıfta birinin kopya çekmesi kişinin pek zoruna gitmez. Ben neden akşamdan sabaha kadar ders çalışıyor da bunlar çalışmıyor ve kopya çekmeye niyetleniyorlar demez.
Sınıfta tabii ki rekabet ortamı vardır sınıfın en çalışkanı olmak ayrı bir duygudur ancak orda sadece tek bir kişi sınıfı geçecek diye bir yasa yoktur ya da tek bir tane takdir belgesi verilecek diye de bir kural yoktur.
Ama ÖSS de farklı bir rekabet sistemi vardır. Aldığın puana göre tercihlerin değerlendirilecek tek bir soru bile bazen seni hedefinden saptırabilecektir. Sınava katılan herkes bir rakip olarak karşına çıkıyordur.

Şimdi ne şekilde bir eğitim sisteminin geçerli olması gerektiği konusunu düşünecek olursak en adil sistemin diploma notuna göre üniversiteye yerleştirmek olduğuna düşünüyorum. Burada haksızlık olmaz demek imkânsız çünkü her şeye bir çare bulan vatandaş buna da bir çare bulur. Kim bilir belki öğrencisinin notunu yükseltmek için öğretmene yalvarıp yakarır, belki tehdit eder, hatta belki de rüşvet dahi teklif eder. Ancak yine de diploma notunun daha adil bir sistem olduğuna inanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder