4 Eylül 2009 Cuma

AVRUPALI TÜRKLER(RÖPORTAJ)

AVRUPALI TÜRKLER (RÖPORTAJ)DEĞERLİ DOSTLARIM YAKLAŞIK BİR YILDIR MSN ÜZERİNDE KONUŞTUĞUM ARKADAŞIM ESİN HANIMLA BİR SÖYLEYİŞ YAPMAK İSTEDİK VE AVRUPADA YAŞAYAN VATANDAŞLARIMIZIN NASIL BİR HAYAT YAŞADIĞINI HEPSİNE ŞAHİT OLDUĞU ESİN HANIMLA TEKE TEK SÖYLEYİŞİMİZDE BİZE YARDIMCI OLDU VE ANLATTI BU KONUDA BİZE YARDIMCI OLAN ESİN HANIMA SONSUZ TEŞEKÜR EDERİM
SALİH DURMUŞ

MERHABALAR ESİN HANIM ÖNCELİKLE SİZİ KISACA TANIYABİLİRMİYİZ ?

ESIN YILMAZ merhabalar ismim esin belcikada dogdum ve burda yasiyorum 20 yasindayim vede ogrenciyim

SALİH DURMUŞ:KACINCI SINIFTA OKUMAKTASINIZ?ESIN YILMAZ lise son

SALİH DURMUŞ:MEZUN MU OLDUNUZ YOKSA YENİMİ GECTİNİZ LİSE SON SINIFINA?

ESIN YILMAZ mezun oldum

SALİH DURMUŞ:GÜZEL

SALİH DURMUŞ:ORDA Kİ EĞTİM HAKKINDA BİZE BİRAZ BİLGİ VEREBİLİRMİSİNİZ ?

ESİN YILMAZ burda egitim acidan cok secenek var vede devlet cok secenek sunuyor ogrencilere

SALİH DURMUŞ:AÇIDAN DERKEN ?

ESIN YILMAZ yani mesela oss sistemi yok burda sadece universite yok baska egitim alabilecegimiz cok secenek var yani illa universiteden gecmemiz gerekmiyor bir meslegimiz olsun diye


SALİH DURMUŞ:bir meslek sahibi olduğun zaman orda hemen o mesleğinde iş bulma imkanına sahipmisiniz lisede mezun olduktan sonra ?

ESIN YILMAZ: tabi ki ama yinede bazi mesleklerde is bulunamiyor mesela benim bir mimar arkadasim var vede iki aydir i$siz tabi yinede zorluk yasaniyo i$ bulmakta

SALİH DURMUŞ:anladım peki sizin orda gecim sağlamanız nasıl yani dilediğini gibi yaşıyormusunuz ?

ESIN YILMAZ dedigim gibi burda devlet cok yardim ediyor maddi yönden, insan halklari cok burda mesela aileleler cocuk parasindan faydalanabilirler gecim saglamamiz icin yeterince para kazaniyoruz ama tabikide hayat cok pahali aldigimiz hemen geri gidiyor yani

SALİH DURMUŞ:peki orda işsiz isen orda devlet seni alıp işe koyarlar mı yoksa göz ardımı ediyor ?

ESIN YILMAZ devlet bir kac ay para veriyor ama tabi i$ arama suretiyle vede hemen i$ bulmamizi ister ama tabi devlet i$sizleri alipta ba$ka bir i$e koymaz kendimiz aramaliyiz

SALİH DURMUŞ:peki bir kac ayda iş bulmadınız diyelim devlet başka herhangi bir iş bulma konusunda size yardımcı oluyor mu ?

ESIN YILMAZ :i$ bulmadigimiz taktirde yardim ediyor ama parayida kesiyor tabi cok az ödüyorlar yoksa dedigim gibi kendimiz bulmaliyiz ama bir kurum var i$sizler oraya basvurduklari taktirde bir i$ bulma imkani olabilir

SALİH DURMUŞ:mesele ne kadar ödüyorlar size iş bulursa ?ESIN YILMAZ devlet mi yoksa i$ veren mi?

SALİH DURMUŞ:parayı kesen hangi taraf oluyor ?

ESIN YILMAZ devlet tabi parayi kesiyor derken cok az ödüyorlar ama tabi hasta kaliyorsak o zaman devlet sahip cikiyor yani

SALİH DURMUŞ:orda ortalama bir işcinin alacağı türk lirasına göre ne kadar dır ?aylık yani ?

ESIN YILMAZ2 bin tl yani 1000 avro

SALİH DURMUŞ:BİR KİŞİNİN AYLIK MASRARI NE KADAR OLUR ORDA ?

ESIN YILMAZ insandan insana degisiyor ama ortalama 300-400 avro arasi degisiyor

SALİH DURMUŞ:peki bir cok türklerimiz yaşamaktadır avrupada bunların yüzde kacı sence hayatından memnun yüzde kacı memnun değil ?

ESIN YILMAZbütün gurbetcilerimizde bir vatan hasreti yatiyor yüreklerinde şimdi yani memnunlar da burda da hayat zor ama cok iyi geciniyorlar bir yandan da turkiyeye temelli geri donmek istiyorlar karisik yani ama bir rakam soylemek gerekirse yuzde 30-40 arasi degisiyor yuzde 30-40 türk memnun hayatlarindan

SALİH DURMUŞ:peki sizin türkiye ye temelli dönme şansınız yok mu ?

ESIN YILMAZbiraz zor


SALİH DURMUŞ:neden ?

ESIN YILMAZ yani biz buralara ali$tik oraya gitsek oranin ortamini bilmiyoruz yinede ordaki hayat nasil bilmiyoruz ya$amak lazim anlamak icin

SALİH DURMUŞ:yani dönmek için devlet tarafında size hiç bir sorun yok yani ?

ESIN YILMAZ tabikide yok

SALİH DURMUŞ:istediğiniz zaman vatanınıza yurdunuza döne bilirsiniz yani ?

ESIN YILMAZ evet

SALİH DURMUŞ:şuan türkiyede avrupada yaşamak isteyen binlerce insanlarımız var siz avrupayı tercih edernisiniz gelemek isteyen insanlarımıza ?

ESIN YILMAZ televizyonda görüldüğü gibi degil buralari cok zorluklar var ve cogu gurbetcilerimiz temizlikte calisiyorlar vede sabah erkenden kalkip işe gidiyorlar erkek veya kadin farketmiyor burda hayat cok zor anlamak icin dedigim gibi yasamak lazim zaten turkiyeden gelenler bin pisman yani hic tavsiye etmem

SALİH DURMUŞ:peki son olarak demek istediğiniz bir şey varmı türkiye ye bir avrupalı türk olarak bir mesajın var mı ?

ESIN YILMAZ demek istedigim cok sey varda bir gurbetci olarak tabi vatan hasreti cekiyoruz ama burda yasamaya mahkumuz ve turkiyede yasayanlara da burdan sesleniyorum bir hayalin pesine düşüpte buralara kadar gelmesinler hersey görüdündüğü gibi degil tabi burda cok iyi geciniyoruz ama zorluklarida cok vede kesinlikle okumalarini sonuna kadar destekliyorum vede turkiyenin kiymetini bilsinler belcikadan vatanima kucak dolusu selamlarimi illetiyorum senin araciligiyla ve benimle röportaj yaptigin icin ayrica sana tesekkur ediyorum

SALİH DURMUŞbende KESKİNKALEMLER ailesi adına bize vaktinizi ayırttığınız bizimle bu röportajı yaptığınız için teşekür ediyor saygılarımı sunuyorum tüm belcika ve diğer avrupa ülkelerinde yaşayan tüm türk vatandaşlarına selamlarımı yolluyorum hep gülen yüzleri adresleri olsun diyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder