2 Eylül 2009 Çarşamba

Başörtülü yaşamak....




Başörtülü yaşamak....

Ne tanırsınız siz beni ey insanlar,
Ne bilirsiniz yüreğimde büyüttüğüm sevdayı,
Ne öfkelenİrsiniz şaşkın şaşkın bakıp ruhumu serdiğim örtüme
Siz ey insanlar.
Ne sancılar çektim, ne çileler büyüttüm dünyanıza dair,
Ne aşıklar gördüm, ne öfkeli yüzler,
-Ne bildim-bileceğim kadar, ne vardım-varacağım kadar
Her bir adımım bir müjdeydi, öteye ve daha öteye,
Siz küçüldükçe ben büyüdüm, merhamet peygamberinin gözlerinde,
Siz saldırdıkça küçücük bebeğime, hıçkırıkları değildi yüreğimi parçalayan,
Düşleriydi yıkılan vatanımın, ve kaybolan gençlikti karanlıklarda
Ve siz ey insanlar
Gözlerimden yaşlar dökülecek zannediyorsanız
Yahut beddualarımla sevindireceğimizi sanıyorsanız zehirli dilinizi
Duyun o zaman son sözümdür bu size karşı söylenmiş
Kurulduğunuz tahtirevanların yıkılacağı gündür,
Toprağın kuşatıp bedeninizi sardığı gündür,
Ettiğiniz zulümlerin hesabının sorulacağı gündür,
Bir ayak sesi vardır, önünüz sıra giden,
Bir cübbeli nurani yüz vardır size sırtını dönen,
Bir aşık vardır, sizden önce varamadığı için size gıptayla bakan
Ey insanlar o benimdir bilmelisiniz...
Bilmelisiniz, sırtımda kırbaçların acıları varken geçtiğimi yanınızdan
Örtündüğünü gördüm en ücra köşenizin bile,
Ve kokusu rahatsız etmesin diye bedeninizin,
Bir an önce kurtulmak istediklerini gördüm sevdiklerinizin,
Siz ey insanlar nereden bileceksiniz, sevdalı olmak nedir ALLAH'a
Ve haya etmek nedir ALLAH'tan
Ve ona doğru koşmanın bedelini...
Her aşık bir bedel öder Leyla'da böyle bildik, Mecnunda böyle...
Sevdiğimin sevdiği en güzel giysileri giydim, düğünüm gibi,
Sevdiğimin emrettiği gibi yaşadım, daha çok sevilmek adına...
O dilemezse nerden sevecektim onu...
Onu sevmeden ne bilecektim yeryüzünde sevmenin manasını
Ve siz ey insanlar.
Ne istiyorsunuz benim aşkımdan
Bu kıskançlık bu haset niye,
Sevgilime bu düşmanlık niye...
Yüzünüze vurmuş çirkinliğiniz ve mutsuzluğunuz,
Bu çocuklar sizin değilmi uyuşturucu bataklığında unuttuğunuz,
Sizin değilmi kucaktan kucağa gezen bu kızlar...
Ne suçları vardı çocuklarınızın, ne istediniz pırıl pırıl ruhlardan
Siz ey insanlar,
Ne istiyorsunuz çocuklarımızdan
Ve kendinizden...
Salih Hoca...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder