23 Eylül 2009 Çarşamba

NAMAZ TANSİYONA İYİ GELİR Mİ?

Bu soruyu pozitif (müsbet) ilim zihniyetiyle yetişen doktorlara, psikologlara sormayın. Ya kızarlar, “Bu çağda bu kafa” diye azarlar; ya da “Amca, namaz basura, kansere bile iyi gelir” diye dalga geçerler. Kim ne derse desin, insanın ruhî hayatındaki sükûnet, bazı bedenî arızalara da iyi geliyor. Yüreğimizle kılabildiğimiz namaz da, ruh dünyamızda dinginlik, gönüllerimizde enginlik hasıl ediyor. Tecrübe ile sabit olduğu için, namaz ve sağlık münasebeti mevzuunda, acizâne; doktorlardan farklı düşünüyorum.
Sabahtan beri neredeyse beynim çatlayacak gibi başım ağrıyordu. Niyetli olduğumdan hastaneye gitmedim. Evde tansiyonumu ölçtüm; çok yüksek çıktı…
 İlk defa da böyle bir hâl başıma geliyor. Çok tuzlu da yediğim halde tansiyonum normâl veya biraz düşüktür hep. Cuma namazına giderken tansiyonum 183-93 gösteriyordu. Hattâ namaza gidip gitmemeyi bile düşündüm… Gözlerim kararıyor, ense köküm zonkluyor, şakaklarım şakkadak yarılacak gibi ve başım da dönüyor… Bu vaziyette aheste aheste, mahallemize 1965 yılında yapılan Zincirlikuyu Camiinin yolunu tuttum…
Öyle derûnî bir hazla namaz kılabilmiş de değilim. Cumayı eda etmek, bir borçtan kurtulmak için, bir nevî mecburiyet hissiyle camiye gelmişim zaten. Merkezî sistem vaaz veriliyor. Vaiz, hangi hoca efendi ise, esaslı vaaz ediyor. Oruç ayı bitti bitiyor, mübârek Ramazan gitti gidiyor edebiyatıyla ağlayıp inliyor adetâ… Samimiyetine bir inanabilsem, ben de ağlayacağım belki.. Sonra düşünüyorum veya şeytan düşündürtüyor: Şu cami avlusuna taşan kalabalık cemaatin içinde “Ramazanı bitirdik, artık teravih kılınmayacak, oruç tutulmayacak” diye böyle vaiz efendi gibi üzülen bir Allah kulu var mıdır acaba?.. Şahsen ben üzülmüyorum, üzülemiyorum. Çünkü zaten adam gibi, müslümana yakışır oruç tutamadık. Oruç açlığı, susuzluğu öğretmeliydi. Oruç fakirliğin acısını hissettirmeliydi. Oruç zaten yufka olan yüreğimi incecik bir ipek tül kadar iyice hafifletmeliydi. Halbuki biz öyle mi yaptık? Sahurlar, iftar sofraları erişebileceğimiz zenginlikte donatıldı; sair zamandan daha fazla yedik, içtik. Uyuduk.. Bu Ramazanda tam 6 kilo daha alarak 118 kiloya çıktım. Doğrusu kendimden utanıyorum. Kulakları çınlasın, değerli arkadaşım Mustafa Yaşar’ı kınamıştım bundan 33 yıl evveli.. Mustafa biraz tıknaz yapılıydı ve birgün saat 10.00’da daha uyanmamış, yatıyordu. “Göbeği belli olan ve bu saate kadar uyuyan adam, ülkücü mülkücü olamaz!..” diye söylenmiştim. Şimdi kendim Asteriks’in arkadaşı Hopdediks’e döndüm. Demek ki; büyük lokma yutacaksın, amma büyük konuşmayacaksın; diye boşa söylenmemiş.. Vaiz Ramazan bitti diye ağıt yakmaya devam ededursun; halkımızın çok sevdiği bir Trabzon türküsü aklıma düştü:
“Efkârlı günlerimde
Geldi çattı Ramazan!..”
RAMAZAN BİTİYOR DİYE ÜZÜLEN VAR MI?..
Öyle tulûatçılık yapmaya, ağlayıp inlemeye gerek yok vaiz efendi.. Bu millet Ramazanın bile başında sonunda camileri doldurur, arada cemaat azalır. Teravihlerde de aynı, vakit namazlarında da… Ramazan’ın ilk Cuması müthiş kalabalıktı, camiler cemaati almamıştı. Bugün son Cuma, yine aynı… Ne yapalım, bu da bizim milletimizin gerçeği… İran İslam Cumhuriyetini görenler anlatıyor: Devrimci İslâm rejiminin yetiştirdiği gençlikte bile, ibadet bizim Türkiyemizden zayıfmış. Onun için kendimizi de bu noktada hor görmeyelim, fazla suçlamayalım…
Neyse, lâfı fazla uzatmadan söyleyeyim ki; Cumadan gelince kendimi epey rahat hissetmeye başladım. Ağrılarım hafifledi. Tansiyonum da galiba düzeliyor:132-93 Namazın tansiyonu düzeltmeye faydası oldu… Cennet komisyoncusu, cehennem tellâlı bir hocaya denk gelirseniz; tansiyonunuz iyice yükselir, çatlayabilirsiniz de… Vesveseli kıldığım halde, namazdan sonra rahatladım. Demek ki tam Rabbime teslim olarak, bir rekat namaz kılabilsem hiçbir sıkıntım kalmayacak.
Hazreti Ali Efendimizin sırtına saplanan oku çıkartılırken namaza durması tevekkeli boşuna değilmiş… O mübarekler gibi bir vakit değil, bir rekat namaz kılabilseydik; melekut âlemine karışırdık belki…
Hasan TÜLKAY 18 Eylül 2009-Cuma, ANTALYA
babaturk@mynet.com hasantulkay@hotmail.com http://hasanhocam.skyrock.com http://hasanhoca.azbuz.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder