14 Aralık 2009 Pazartesi

Bir yudum hikaye Süt Havuzu

“Hükümdarın biri, ülkedeki maddi sıkıntıyı aşmak için, memleketteki herkesin, saray bahçesine yaptırdığı devasa havuza, gece yarısında, sadece bir kovasüt dökmesini istemişti. Fakir köylü şöyle düşündü:‘Benim durumum zaten kötü. Ben bir kova su döksem; ne de olsa havuzun içindeki sütten ayırt edilemez’.Gerçektende düşündüğü mantıklı gibiydi. Ne olacaktı ki bir kova sütü dökmeseydi. Zaten yarın sabah havuzda süt dolu olacaktı...



Havuzda Süt Yoksa!!!Havuzda Süt Yoksa!!!

Türkiye’nin şu andaki portresini anlatan en kısa ama en anlamlı hikayecik. Okuyunca hatamızın nerede olduğunu daha iyi anlayacaksınız!


Ertesi sabah havuza bakanlar şaşkınlık içindeydiler.Havuzda tek damla süt yoktu!!!”

Herkes fakir köylü gibi düşünmüştü.

Ne dersin artık senin de bir kova süt dökme vaktin gelmedi mi?

Bu hikayeyi okuyan herkesin kendisine bir kere de olsa “şimdiye kadar ben ne yaptım?” sorusunu sormasını istiyoruz.

1 yorum: